Total Pageviews

Saya loqh

Saya loqh
♥:ah chong
♥:chort
♥:ska merapu
♥:sheepish(huhu)
♥:jahat(aku kuat)
♥:heyley williams(my wife)
♥:gurl generation(my gurl)
♥:gf(ank dara)
♥:reggae
♥:student

keluarga tersayang sangat2

keluarga tersayang sangat2

my family

assalamualaikom..nie family aku.[amboi ksaq bhasa]bt xtaw dh a..ampa knl aku kn..aku yg hujung belah kanan too..alaaa yg mcm ustad too aku la too..yang sebelah aku too plak abg aku yg fisrt nama dya Sharizan dengan isteri dya sebelah dya too nama Hasniza..ank yg dya dukong too bkn ank aku..tpy ank dya la nama Mukqris..yang d'belakang too plak abg aku jgk yg no 2 plak..nma dya Shahrul..dya pon dh berkahwin dh..tpy time nie dya xkahwin lg..so xdak la gambaq isteri dya..yang sebalah abg aku no2 too yg pkai sereban merah to bkn abg kandung aku tpy abg ipar aku dya mualaf nma dya Norman faiz dya kahwin dengan kak aku yg dihadapan dya too yang brnama Noranita dan mempunyai ank perempuan seorang yg berada dihadapan maminya itu yang bernama Shatmine..yang lelaki hujung belah kiri plak bkan abg aku..tpy abg ipar aku yang bernama Dira yang berkawin dengan kak aku yang sulong yang berada d'sebelah dya yang bernama Madziah dan mempunyai 3 ank.ank yang sulong berada d'dpan lelaki yang bernama Aiman manakala dua lagi perempuan iaitu Afrina yang dpengang oleh mamanya itu dan lagi seorang perempuan tiada didlam gambaq ini kerana belum d'rancang iaitu bernama Aira..yang brrambut panjang too plak ialah abg kpada aku yang bernama Hafiz..didepan yg pakai spek itu adalah ayah aku yang brnama Mangsoor@mansor dan dibelakangnya itu ialah mak aku yang bernama Maimunah...ini lah family aku yang aku paling sayang sngat-sangat-sangat...love u all forever n never...<3<3 mmuuuaaahhh

berlaku padaku hari ini dan esok dh lusa dn tulat...

seperti biasa..awai2 pagi lagi aku dah bgun sembahyang subuh...mesti ada yg xprcyakn..tpy masalahnya ini adalah betul dh kenyataan..korang xcaya tnya roomate aku mat nit..pas too tdoq blik dlam setengah jam mcm too..kamy bagun blik dan mandy siap2 terus ke klas untk menunaikan kewajidpan kami sebagai pelajar atau student..hanggitt aa...apabila di kelas aku dan kawan2 aku belajar dengan gigih didalam kelas..xkn la nak men2 pulak dlam kelas..iniahl matlamat kami..ingin berjaya..Waaahhhhh...dahsyat....belajar and belajar and belajar smpy xsedaq dh abis..kamy rehat makan tengah ari...makanan tngh ari aku ialah nasi ikan exciden denagn air asam depa ingat kami nie artis kowt nak bagi suara kami suara sedap..pa cer la bdak2 DM too..aku fuck BDK DM..layanan yang xbest dn bosan doe..hanggiitt aaa...selepas makan plak aku teros ke bilik untk rehat sekjap dh sembahyang zohor...kemudian jam dh berada pada jarum 2..aku trus bergegas ke kelas untuk menunaikan matlamat aku itu..hingaa la smpy pkol 5 aku pown pulang ke blik d smbhyang asar..kemuadian aku teros menghampiri katil aku yang indah lagi angun dh teros baring untk menjamu mimpi2 yang indah akan datang pdaku ini...tidoq..tidoq..tidoq..6t smbong len..masih tngh tidoq..mimpi best kowt..jgn kcaw aku taw...

CUTI AKU PENUH NIKMAT

Dalam delima cuti aku....yeeaaaahhhhhh..bestnyer cuti padahal xbest pown..maklom la pulon skit la ktakan..haha..mampuih p a..aku pown xtaw nak bt apa cuti2 nie..sngat menbosankan walaupon dh cuti hari pertama...bosan..bosan..bosan....nak kta tlong mak aku kt rumah selalu aku dok buat...adoi...nak kayuh basikal geng plak xdak..nak merempit geng pown xdak gak...on9 lama2 pown boring...ayik perbis duit ja...nak keja xleh...mak xbg doe..hanggittt aaa...macam nie la agknya aq perabis cuti aku...sngat menbosan...mesty ampa rsa bosan..sbb aku lg la bosan...hanggittt aaa...makan tidoq bgun sembahyang and makan tidoq blik...

awek gua der..jgan kcaw..luv u..heyley williams

awek gua der..jgan kcaw..luv u..heyley williams

aku dengan pengatin..

aku dengan pengatin..

zaman kegemilangan aku seorang pelajar teknik

zaman kegemilangan aku seorang pelajar teknik

kawan-kawan tke

kawan-kawan tke

gerek gunung

gerek gunung

kem jpam

kem jpam

mat rempit..haha

mat rempit..haha

pantai merdeka

pantai merdeka

malam black and white..

malam black and white..

13 Alasan Tipikal Wanita Yang Enggan Menutup Aurat

Aku terbaca ni kat satu web.alasan yg sering keluar dan bersertakan jawapan yg patut kita jawab,insyaAllah pintu hati nya akan terbuka...renung2 kan lah.

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.

-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.

-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.

-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.

-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.

-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.

-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.

-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.

-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..

-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


Lelaki sejati

Aku bertanya pada Ibuku, bagaimanakah lelaki sejati itu ?
Ibuku menjawab, Nak...

L
elaki Sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang
kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang
disekitarnya....

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang
lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan
kebenaran.....

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah
sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap
bersahabatnya pada generasi muda bangsa...

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia
di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia
dihormati didalam rumah...

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya
pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami
persoalan...

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang
bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu...

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya
wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap
wanita yang dicintainya...

L
elaki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi
lika-liku kehidupan...

L
elaki Sejati bukanlah dilihat dari rajinnya
membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia
menjalankan apa yang ia baca...

Sunday, 19 June 2011

Merokok membahayakan kesihatan..


tapikan kenapa owng hisap rokok xbleh berhenti..hanya aku seorng ja boleh...ha??kenapa....kenapa..kenapa...nak taw x pasai pa..haaa....hanggitt aaa...sbb aku kn..sbb kn aku nak berhenti la bongok...bkn berhenti sbb awek..awek pon xdak..maklom la..xlaku..sedaq spa aku...korang jgn mengata aku plak..stg kang ada yang kena kung fu kowt..sbb aku xlarat sara nak bli rokok la...kawan2 yg datnag asyik minx ja...jenoh la nak bg..dya keluaq dh bhsa utara..haaa..hanggittt...xlarat bela la mcm nie...1 lg rokok hisap bahaya kowt..tngk gajah xisap rokok xmati pon..cuma pupus ja..skunk ampa jdy la mcm aku dh xisap rokok..klaw ketagih sngat mkan coki2...sumpah sedap...coki2 perisa anggur cmpor epal too..peerrrhhhhh....tngkap leleh...lari tajuk dh nie...haha..hangitt torreeyyy....kepada yg baru mencuba dlm bidang mengisap rokok nie..xpyah la..berhenti sblom anda di berhentikn...btowl ckap aku..muka suci xkan nak tipu plak..adoyaiii..

Wednesday, 15 June 2011